Pravda o vstrebavani KP Pravda o vstřebávání kolagenních peptidů

Kolagenní peptidy jsou jediná účinná forma kolagenu pro naše klouby, což dokazuje i řada vědeckých studií. Ve videu se dozvíte, jak se peptidy z kloubní výživy dostanou až do chrupavek. A také, jak přesně tam pomáhají.

cesta kolagenních peptidů do vašich kloubů Cesta kolagenních peptidů do vašich kloubů Kolagenní peptidy

Jak ulevit bolavým kloubům na rukou Jak ulevit bolavým kloubům na rukou Jak na problémy s klouby

Onemocnění kloubů
Kolagen
Kloubní výživa
Zajímá vás

Co může znamenat bolest kloubů

Lokty

Tenisový loket

Bolest zevní části lokte při dotyku či zvedání předmětů

Golfový loket

Bolest vnitřní části lokte při dotyku či zvedání předmětů

Osteopenie – Osteoporóza

Opakovaná zlomenina předloktí

Zavřít
Ramena

Omartróza

Pobolívání, ranní ztuhlost, únava, kostní výrůstek poblíž kloubu

 

Zavřít
Páteř

Spondylartróza

Pobolívání, ranní ztuhlost, únava, kostní výrůstek poblíž kloubu

Osteoporóza

Zakulacení zad, snížení tělesné výšky

 

Zavřít
Kolena

Gonartróza

Pobolívání, ranní ztuhlost, únava, kostní výrůstek poblíž kloubu, váček v podkolenní jamce

Revmatoidní artritida

Bolest, otok, zarudnutí, ztuhlost

Reaktivní artrtitida

Asymetrické bolesti kloubů s otokem kloubů rukou, lokte, kolenou, někdy i kyčlí

Revmatoidní artritida

Symetrická oboustranná bolest, otok, zarudnutí, ztuhlost kloubů rukou, někdy i kolenou (musí potvrdit, či vyvrátit revmatolog)

Gonokoková artritida

Pobolívání kloubů

Revmatická atrtitida

Bolest, prodělaná angína, silný otok, bouřlivý průběh, teplota

Septická artritida

Bolest, silný otok, horečka, třesavka

 

Zavřít
Ruce

Risartróza, erozivní artróza rukou

Pobolívání, ranní ztuhlost, únava, deformace na kloubech, bolesti

Revmatoidní artritida

Symetrická bolest, otok, zarudnutí, ztuhlost

Reaktivní artritida

Asymetrická bolest, otok, zarudnutí, ztuhlost

Zavřít
Kyčle

Koxartróza

Pobolívání, ranní ztuhlost, únava, kostní výrůstek poblíž kloubu

Revmatoidní, či reaktivní artritida

Bolest, otok, zarudnutí, ztuhlost (musí potvrdit lékař)

Zavřít
Nohy

Osteoporóza

Zlomenina i při špatném došlápnutí

Revmatoidní, či reaktivní artritida

Bolest, otok, zarudnutí, ztuhlost (musí potvrdit, či vyvrátit lékař)

Zavřít
Kotníky

Dnavá artritida

Bolest kloubů prstů, napjatá kůže, zarudlost, otok, zvýšená teplota okolí kloubu

Artróza, zborcená klenba

Bolest chodidel, bolest kloubů (kotník)

 

Zavřít

Balanční podložka pro posílení kolen Balanční podložka pro posílení kolen

Jak využít balanční podložku pro posílení nohou a zlepšení stavu kloubů? Jednoduše – stačí pravidelně vykonávat pár jednoduchých cviků založených na držení rovnováhy.

Jak na problémy s klouby

Více článků o kráse

8 jednoduchých cviků, které můžete provádět kdekoliv 8 jednoduchých cviků, které můžete provádět kdekoliv

Sepsali jsme pro vás osm jednoduchých, ale velmi účinných cviků, které můžete provádět kdekoliv. Stačí vám jen trochu místa a chuť si zacvičit – víc nepotřebujete.

Jak na problémy s klouby

Dna: nemoc králů, jejíž příznaky můžete potlačit Dna: nemoc králů, jejíž příznaky můžete potlačit

Takzvaná dna je typ zánětu kloubu a postihuje asi desetinu Čechů, muže zhruba dvacetkrát častěji než ženy. Jde o metabolické onemocnění způsobené vysokou hladinou kyseliny močové v krvi. Tu zvyšují určité potraviny včetně masa a alkoholu; také proto se dně přezdívalo „nemoc králů“ – dříve totiž postihovala hlavně movitější muže.

Onemocnění kloubů

Osvědčené rehabilitační cviky

všechna cvičeníSkrýt

Přeslička rolní: Úleva od revmatismu i dny Přeslička rolní: Úleva od revmatismu i dny

Pro někoho je přeslička rolní plevel, pro jiného rostlina užitečná k výrobě různých přírodních „medicín“. Jak a kde pomáhá, se dozvíte v naší infografice.

Věda a výzkum

Jak ulevit bolavým kloubům na rukou Jak ulevit bolavým kloubům na rukou

Málo se ví, že nejčastější výskyt artrózy je na prstech rukou. Pokud dojde k zánětu kloubů, což se stává, vznikne artritida. Klouby pak bolí, otékají a jsou méně pohyblivé. Jak ulevit kloubům na rukou postiženým tímto onemocněním?

Jak na problémy s klouby

Všechny články

Potraviny s blahodárnými účinky na klouby

Fazole

Jak pomáhají? Jsou bohaté na vlákninu, železo, draslík, zinek, vitaminy B a jiné minerální látky.

Proč jsou tak dobré? Nejenže vás zásobí důležitými látkami, ale díky aminokyselinám pomáhají stavět bílkoviny,

Vyzkoušejte: Jednoduchý salát z vařených červených fazolí, nakrájené cibulky a olivového oleje. Je jednoduchý na přípravu, vydatný, zdraví prospěšný a hlavně vynikající!

Kloubovna - fazole

Jáhly

Jak pomáhají? Zásobí vás důležitými minerály, vitaminy B a železem.

Proč jsou tak dobré? Pomáhají správnému fungování imunitního systému a díky železu také podporují zdravý krevní oběh.

Vyzkoušejte: Jahelník! Hrnek spařených jáhel smíchejte s třemi hrnky vody, hrnkem mléka, trochou rozpuštěného másla, skořicí a sušeným ovocem dle chuti. Směs navrstvěte na vymazaný plech a posypte dvěma nastrouhanými jablky a sekanými ořechy. Pečte do zlatova a podávejte s medem.

jahly

Šípek

Jak pomáhá? Šípek je doslova nadupaný vitaminem C, který je nezbytný pro zdraví chrupavek a kostí. Kromě toho obsahuje taky vitaminy A, B a betakaroten.

Proč je tak dobrý? Díky vitaminu C dokáže zvýšit účinky kloubní výživy. Kolagenní peptidy, zásadní látka v efektivní výživě pro klouby, díky němu lépe působí. Vitamin C je nezbytný pro tvorku kolagenu.

Vyzkoušejte: Šípkový čaj. Usušte šípky a poté je povařte ve vodě. Na šálek šípku budete potřebovat deset šálků vody. Čím déle budete čaj vařit, tím bude silnější. Nakonec jej proceďte přes jemné sítko.

sipek

Mandle

Jak pomáhají? Obsahují vápník, draslík a hořčík a bílkoviny. Kromě toho jsou bohaté na flavonoidy – látky, které snižují výskyt kardiovaskulárních chorob.

Proč jsou tak dobré? Napomáhají zdraví kostí, zubů a svalů. Zároveň se starají o správné fungování metabolismu. Jsou jedinými zásaditými ořechy,alkalizují vnitřní prostředí a zbavují  organismus zakyselení.

Vyzkoušejte: Mandlové máslo, které je skvělé do kaší a dezertů. Rozmixujte oloupané mandle a máte hotovo! Jen pozor – chce to výkonný mixér.

Kloubovna - mandle

Vlašské ořechy

Jak pomáhají? Vlašáky vám dodají kvalitní tuk, bílkoviny a důležité vitaminy B a E.

Proč jsou tak dobré? Obsahují omega-3 nenasycené mastné kyseliny, které zmírňují projevy artritidy a chrání srdce.

Vyzkoušejte: Ořechovou pomazánku z rozmixovaných oříšků, soli, případně i koření. Čerstvý chléb s takovou pomazánkou je hotovým rájem pro chuťové buňky i pro vaše zdraví.

vlasske-orechy

Špenát

Jak pomáhá? Kromě kyseliny listové, která je důležitá pro náš imunitní systém, obsahuje také vitamin E. „Éčko“ podporuje činnost mozku, buněk, srdce a celého nervového systému.

Proč je dobrý? Stará se o zdravou imunitu, a tím zvyšuje obranyschopnost organismu.

Vyzkoušejte: Špenátový salát s kousky čerstvých jahod, pomeranče a sýrem feta. Je to neotřelá, ale skvělá kombinace.

spenat

Ryby

Jak pomáhají? Dodají vám zdravé tuky a bílkoviny, vitaminy B a D, hořčík a selen.

Proč jsou tak dobré? Zejména losos, tuňák, makrela a sleď obsahují omega-3 nenasycené mastné kyseliny, které zmírňují projevy artritidy a chrání srdce.

Vyzkoušejte: Lososový tataráček. Smíchejte uzeného lososa nakrájeného na malé kousky s citronem, solí, pepřem, majonézou a koprem. Můžete přidat i kapari.

losos

Červená paprika

Jak pomáhá? Obsahuje vysoké množství vitaminu C. „Céčko“ je nutné pro tvorbu kolagenu a stará se o zdravé kosti a chrupavky.

Proč je dobrá? Má málo kalorií, takže se nemusíte bát snězeného množství.

Vyzkoušejte: Paprikový dip. Papriku opečte na pánvi, stáhněte z ní slupku a odstraňte jádřince. Umixujte zbylou papriku, lžíci majonézy a šťávu z půlky citronu. Dochuťte solí, pepřem a nasekaným tymiánem.

paprika

Banány

Jak pomáhají? Obsahují spoustu látek včetně vitaminu A, C, manganu, draslíku a hořčíku, které napomáhají zdraví kloubů a chrupavek.

Proč jsou dobré? Je v nich také všech osm druhů aminokyselin – stavebních kamenů bílkovin, které si tělo nedokáže vyrobit, ale musí je přijímat z jídla.

Vyzkoušejte: Pečený banán! Kolečka banánu opečená na kokosovém oleji jsou vynikající jak do sladkých kaší, tak třeba do salátu.

Kloubomat- banány

Voda

Jak pomáhá? Hydratuje naše tělo a dopravuje živiny tam, kam je třeba.

Proč je dobrá? Naše tělo je z většiny tvořeno vodou a bez ní nemůže správně fungovat.

Vyzkoušejte: Máte-li problém vypít doporučovaný 1,5–2 litry vody denně, zkuste si do ní přidat třeba plátky citronu nebo okurky. Skvělé jsou také slabé bylinkové čaje.

Kloubomat - voda

Živočišné pojivové tkáně

Jak pomáhájí? Vyživují pojivové tkáně organismu, tedy kosti, klouby, chrupavky, vazy, šlachy, kůže, cévy, vlasy a nehty.

Proč jsou tak dobré? Obsahují kolageny různých typů a složky pojivých tkání.

Vyzkoušejte: Polévku dle Hildegardy z Bingenu. Vepřové nebo telecí nožičky ponořte do vody, přidejte celý pepř, nové koření a bobkový list, osolte a vařte do změknutí. Po změknutí vyjměte, vývar přeceďte a povařte v něm nakrájenou cibuli, mrkev, celer a petržel.

pojivove-tkane

Mrkev

Jak pomáhá? Obsahuje beta-karoten důležitý pro funkčnost sliznic, kostí a krvetvorby.

Proč je tak dobrá? Zásobí vás ještě vitaminy B a C a dá se připravovat jak naslano, tak nasladko.

Vyzkoušejte: Kuskus s mladou mrkvičkou. Přiveďte k varu vodu s lžící olivového oleje a šťávou z jednoho pomeranče. Horkou tekutinou zalijte kuskus tak, aby byl těsně ponořený. Nechte odstát a do hotového kuskusu přimíchejte kousky mrkve povařené v páře. Dochuťe solí a pepřem.

Kloubovna - mrkev
Předchozí Další