Tipy, jak cvičit a ulevit tělu při osteoporóze

Admin Kloubovna | 9.11.2016

Osteoporóza způsobuje „řídnutí“ kostí, a proto jsou lidé s tímto onemocněním daleko náchylnější ke zlomeninám. Mohlo by se tedy zdát, že cvičení a osteoporóza nejdou dohromady. Pravda ale je, že existují cviky pomáhající nejen při prevenci, ale také při léčbě.

kloubovna - cvičení

Pár vhodných cviků jsme pro vás vybrali a dobrá zpráva je, že u všech ležíte na zádech.

Silnější svaly a dobrá fyzická kondice působí na kosti blahodárně.

cvičení při osteoporóze

Jak začít

Lehněte si na koberec nebo na podložku a páteř „tlačte“ do země – důležité je neprohýbat záda. Že to děláte správně, poznáte tak, že mezi zády a zemí není mezera. Nohy pokrčte. Toto je výchozí pozice pro cviky, které jsme pro vás vybrali.

Pozice most

S výdechem zvedejte pánev a zatínejte hýžďové svaly. Dbejte na rovná záda – nesmíte se hrbit. Tento cvik posiluje hýždě a protahuje je.

Šlapání na kole vleže

Jednou nohou simulujte šlapání na kole. Po několika vteřinách nohy vyměňte. Při tomto cviku posilujete kromě nohou také břišní svaly.

Paty – špičky

Jednu nohu pokrčte, druhou natáhněte a propínejte střídavě paty a špičky. Nohy vyměňte. Tento cvik protahuje a posiluje kotníky a chodidla. Pokud byste raději leželi na břiše, i to je možné – jen nohy pokrčte do pravého úhlu a opět střídavě propínejte paty a špičky.

Ruka proti stehnu

Dlaň si opřete o stehno a s výdechem lehce zvedněte trup, tlačte dlaní do stehna a stehnem do dlaně. S nádechem se opět položte a ruce vyměňte. Toto cvičení posiluje ruce, stehna a břišní svaly.

Pokud jste nikdy necvičili, začněte pěkně postupně – třeba pár minutami denně. Nechcete přece tělu přivodit šok. A než s cvičením začnete, raději vše proberte se svým lékařem.

Štítky: , ,

Nejčtenější články

6 faktů, které byste měl vědět o svém zdraví 6 faktů, které byste měl vědět o svém zdraví

Jste muž? A chcete být zdravý muž? Pak se seznamte se šesti způsoby, jak snížit riziko vzniku kloubního onemocnění, srdeční příhody nebo třeba cukrovky.

Jak na problémy s klouby

běh šetrný ke kloubům Běháte? Běhejte správně!

Obléct teplákovku, nazout tenisky, dát do uší sluchátka – a vyrazit. Běh je čím dál oblíbenější druh sportu a to je dobře. Je to ale dobře i pro vaše klouby? Na tom se experti neshodnou. Existují studie, které potvrzují, že ani po letech pravidelného běhání není kloubní chrupavka nijak zvlášť opotřebená, ale samozřejmě najdete i výzkumy tvrdící naprostý opak. Ať už má pravdu kdokoliv, fakt je, že když se budete držet několika zásad, rozhodně svým kloubům uděláte radost.

Jak na problémy s klouby