Máte artrózu? Přečtěte si, které potraviny ji zhoršují

Redakce Kloubovna | 30.11.2016

Špatná strava je jednou z příčin artrózy – a naopak ta dobrá, s obsahem prospěšných látek je zas jedním ze způsobů její léčby.

potraviny artróza

Podívejte se, jaké potraviny vám pomohou při artróze a které vám naopak mohou uškodit.

Potraviny zhoršující artrózu

● Tučné a sladké – artróze neprospívá nadváha

● Brambory a lilkovité plodiny (rajčata, lilek…) – obsahují alkaloidy, které při časté konzumaci způsobují kloubní potíže; jejich škodlivé účinky můžete zmírnit přidáním kmínu

Potraviny zmírňující obtíže při artróze

● Luštěniny, jáhly, pohanka – jsou bohaté na minerály a stopové prvky

● Ryby – obsahují prospěšný rybí tuk a vitamin D

● Paprika, šípek, černý rybíz – obsahují vitamin C zásadní pro tvorbu kolagenu a funkci kostí a chrupavek

● Mléko – obsahuje vitamin D důležitý pro zdravou imunitu a kosti

● Oříšky a avokádo – jsou bohaté na vitamin E, důležitý pro správnou funkci mozku, nervového systému a oběhu krve

● Voda – zhruba dva litry neperlivé vody denně se postarají o hydrataci organismu a distribuci živin do potřebných míst

Při artróze je vhodné také vyživovat chrupavku. Kolagen v potravinách organismus nedokáže využít, nicméně hydrolyzovaný kolagen (kolagenní peptidy) už se dokáže dostat až do chrupavky. Při onemocnění kloubů se také často objevují žlučníkové záchvaty – proti nim se dá bojovat sezamovým a lněným semínkem. Ani vzorový jídelníček vám sice nezaručí, že se vaše artróza nebude zhoršovat, proč to ale alespoň nezkusit, že?

voda klouby

Štítky: ,

Nejčtenější články

Typy kolagenu v lidském těle Víte, že v těle máme různé typy kolagenu?

Sice pořád o kolagenu mluvíme, jako kdyby byl jen jeden, ve skutečnosti jich je ale několik desítek typů. Vědci zatím bezpečně identifikovali 29 různých druhů, to však nemusí být konečné číslo.

Kolagenní peptidy

zelenina Všechno, co potřebujete vědět o vitaminech v zelenině

Ať už zeleninu jíte z donucení, anebo její chuť milujete, tyhle informace se vám budou hodit. Dozvíte se, jaké vitaminy obsahují různé druhy zeleniny a kolik je jich třeba sníst. A taky to, jak se stalo, že má zelenina čím dál méně vitaminů a minerálů.

Zdravá strava