Balanční podložka pro posílení kolen

Redakce Kloubovna | 16.5.2017

Jak využít balanční podložku pro posílení nohou a zlepšení stavu kloubů? Jednoduše – stačí pravidelně vykonávat pár jednoduchých cviků založených na držení rovnováhy.

Balanční podložka pro posílení kolen

Pravidelný pohyb a posilování svalů okolo kloubů jsou skvělou prevencí kloubních obtíží. Čím je svalstvo okolo kloubů silnější, tím menší práci při pohybu musí odvádět klouby. Skvělou pomůckou pro posilování je balanční podložka. Kromě posílení svalstva a středu těla vám také pěkně promasíruje chodidla. Cvičení na podložce se hodí jako prevence, ale i jako rehabilitace po úrazech nebo operaci.

Začněte výdrží

Nejjednodušší, ale přitom účinný cvik je výdrž. Stoupněte si na podložku (ve sportovní obuvi anebo bosi), srovnejte záda, ramena, vtáhněte břicho a stůjte s lehce pokrčenými koleny. Pravidelně dýchejte a jen se držte v této pozici. Možná to zní jednoduše, ale fakt je, že při takové výdrži zapojujete skoro všechny svaly v těle.

Zkuste na chvíli zavřít oči – možná by vás to nenapadlo, ale udržet se na podložce se zavřenýma očima je docela kumšt. Ne nadarmo se balanční cviky se zakrytýma očima uplatňují i v trénincích profesionálních sportovců.

A teď držte balanc na jedné noze

Pokud už zvládáte základní výdrž, můžete si cvičení trošku ztížit. Jednoduše držte balanc jen na jedné noze. Hlavní je mít vždy pokrčené koleno stojící nohy. Vyzkoušejte i výdrž se zavřenýma očima, na jedné noze už je to už opravdu těžké.

Dřepujte

Můžete na podložce i dřepovat, díky držení rovnováhy to bude o to účinnější. Nezapomeňte si hlídat rovná záda a to, aby kolena v dřepu byla vždy ve stejné úrovni jako špičky prstů u nohou. Nesprávná technika by vašim kolenům mohla uškodit. Pokud si nejste jistí, raději si dřep natrénujte před zrcadlem. Dřepovat nemusíte hluboko, i mírným dřepem svaly posílíte.

Nejtěžší je dřep na jedné noze

Nejnáročnějším cvikem na fyzičku i techniku je dřepování na jedné noze. Znovu platí, že nemusíte jít v dřepu tak hluboko, úplně postačí rozsah 30 centimetrů a nohy vás budou pěkně pálit.Balanční podložka pro posílení kolen

Kolenům celkově prospívá udržování optimální váhy, pestrá strava a aktivní životní styl. Máte-li s nimi problémy, doporučujeme podívat se i po nějaké kloubní výživě – hlavní je, aby obsahovala kolagenní peptidy a vitamin C. Dalšími prospěšnými látkami je pak třeba i bylina Boswellia serrata nebo přeslička rolní.

 

Štítky: , ,

Nejčtenější články

Typy kolagenu v lidském těle Víte, že v těle máme různé typy kolagenu?

Sice pořád o kolagenu mluvíme, jako kdyby byl jen jeden, ve skutečnosti jich je ale několik desítek typů. Vědci zatím bezpečně identifikovali 29 různých druhů, to však nemusí být konečné číslo.

Kolagenní peptidy

osteoporóza Vliv kolagenních peptidů na postmenopauzální osteoporózu

V souvislosti s léčbou postmenopauzální osteoporózy se nejčastěji doporučuje změna životního stylu, úprava váhy a doplňování vápníku, vitaminu D a estrogenu. Kladenští lékaři však zkusili třetí zmíněnou látku nahradit kolagenními peptidy a zkoumali, jestli tato kombinace může pomoci.

Věda a výzkum